fbpx

Mit kell tudni a Corvus UTV motorjáról?

A Corvus UTV egy igazi munkaeszköz és igásló.

A spanyol márkát a Tuxton anyacég hozta létre, jelentős mennyiségű Yanmar közreműködésével.  A járművekben a Yanmar japán piacvezető cég speciális mezőgazdasági dízelmotorjai szerepelnek.

A gyártás a spanyolországi Murciában zajlik, és külön példamutató hozzáállás, hogy az alkatrészek többségét az EU-n belülről szerzik be. Minden Corvus UTV gyárilag teljesen homologizált és hivatalosan a T1b traktorkategóriába tartozik, így közúton is közlekedhet.




Közelítsük meg a motorteret.

Számos fejlesztés történt az elmúlt években a Corvus háza táján. Többek között javították a fordulókörét és módosították a motorháztető elrendezését, így könnyebb hozzáférést biztosítottak a motortérhez.

A fedél alatt egy úgynevezett YANMAR 3TNM74F-SACVS típusú, 993 cm3-es, 6 szelepes, 3 hengerrel szerelt, 4 ütemű dízelmotor kapott helyet. Ez a Yanmar motor 24 lóerő és 52 Nm nyomaték leadására képes, melyet hagyományos kétsebességes, szíj típusú fokozatmentes sebességváltón keresztül juttat el a kerekekhez. A STAGE 5-ös motor és a környezete védelmére is gondoltak a fejlesztők, ugyanis egy megemelt pozíciójú légbeömlő állja útját a betörő pornak és szennyeződésnek. A karbantartás érdekében könnyen takaríthatóvá tették a  motorteret, szimplán a raktér leengedésével.

Érdekesség, hogy ezt a konstrukciót a cég házon belül építette, és az elmondásuk alapján is egy kicsit “nyersebbre” sikerült. Mondhatjuk, hogy férfi kezet igényel, mert például az összkerékhajtást álló helyzetben kell bekapcsolni, ami fárasztó, ha nehéz terep közeledik, és gyorsan kell átváltani. De a gázkar leemelésekor szintén nincs motorfék, így a vezetőnek gyorsan kell fékeznie, amikor egy csomóponthoz ér, különösen ha utánfutót vontat. Meredek lejtőkön ereszkedve meg lehet tartani a motorfékezést úgy, hogy a gázkart annyira engedjük ki, hogy a hajtószíj becsatoljon!



A dízel a pokolban is dízel!

A Corvus fő erőssége a kitartó teherbírás. A 993 cm3-es Yanmar dízelmotor a nagy nyomaték leadása mellett, 60km/h végsebességre is képes. Az üzemidő alatti tüzes energiát egy vízhűtéses hűtésrendszer csillapítja.

A változtatható áttételnek köszönhetően nincs több fejfájást okozó elakadás. A hátsó diffivel szerelt kis méregzsák a 4 kerék meghajtás mellett két kerékkel is tudja segíteni a teendőinket. Az erő egyenletes leadását a CTV automata váltó segíti elő. A sebességváltó 4 fokozatba kapcsolható: lassúmenet, gyorsmenet, üresjárat, hátramenet.

Ami a felfüggesztést illeti, a Corvus független tekercses lengőkarokat szerelt fel minden sarokra, amelyek több mint 250 mm-t tesznek ki. Következésképpen az UTV minden nagyobb ütést képes elnyelni.

Fedezd fel a mindennapi munkavégzés új módját! Ismerd meg a Royal-Kert Kft. által forgalmazott Corvus UTV-ket!